Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Δύο συλλήψεις για εμπρησμό

Τελευταία δημοσίευση: 23/06/2013 10:09
Δύο συλλήψεις για εμπρησμό
Δύο συλλήψεις για εμπρησμό

Η χθεσινή πυρκαγιά που ξέσπασε στη θέση Άγιος Γεώργιος στο Κορωπί ήταν αποτέλεσμα εμπρησμού, σύμφωνα με την πυροσβεστική.
Η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού, εξιχνίασε την πυρκαγιά και συνέλαβε ως υπαίτιους για εμπρησμό δύο άνδρες. Πρόκειται για έναν 44χρονο Έλληνα και έναν 21χρονο αλλοδαπό που μετά από αναζητήσεις εντοπίστηκαν από τους άνδρες του πυροσβεστικού σώματος.
Σε λίγη ώρα θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, με τη διαδικασία του αυτοφώρου.

enikos.gr

Έτσι έπιασαν τους εμπρηστές



Όλα ξεκίνησαν λίγο πριν από τις 4 το μεσημέρι του Σαββάτου όταν στο Κορωπί σήμανε συναγερμός από την πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει στην περιοχή Άγιος Γεώργιος. Οι πυροσβέστες όμως κατά την κατάσβεση εντόπισαν μέσα στο δάσος μια μηχανή που είχε καταστραφεί ολοσχερώς από τις φλόγες.
Αμέσως ξεκίνησαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του ιδιοκτήτη καθώς αυτό που προβλημάτισε τις αρχές ήταν το γεγονός ότι από το δίκυκλο έλειπε η πινακίδα κυκλοφορίας.
Έπειτα από μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων διαπιστώθηκε ότι τη μηχανή οδηγούσε ένας αλλοδαπός ασιατικής καταγωγής που εργάζεται σε ψησταριά στην περιοχή.
Σύμφωνα με την πυροσβεστική, την ώρα που οδηγούσε την μοτοσυκλέτα στο δάσος ο αλλοδαπός, κάτω από άγνωστες συνθήκες αυτή άρπαξε φωτιά. Όμως ο συλληφθείς αντί να ενημερώσει την πυροσβεστική, αφαίρεσε την πινακίδα και αποχώρησε από το σημείο. Συνελήφθη, ωστόσο, από τους άνδρες της πυροσβεστικής.
Στα χέρια των Αρχών έπεσε και ο εργοδότης του αλλοδαπού, ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτας, καθώς οι αρχές θεωρούν ότι γνώριζε για το περιστατικό και δεν ενημέρωσε ως όφειλε.
ENIKOS.GR

Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

Δένδιας: Η πατρίδα μας χρειάζεται 10 εκατομμύρια πυροφύλακες



Την ανάγκη περιβαλλοντικής συνειδητοποίησης και δραστηριοποίησης των Ελλήνων πολιτών, με την ενεργό συμμετοχή τους για την προστασία του περιβάλλοντος επισημαίνει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Δένδιας με άρθρο στην Καθημερινή της Κυριακής του με τίτλο: «Δέκα εκατομμύρια πυροφύλακες». 

Σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, η κυρίαρχη ελπίδα είναι η ανάληψη ενεργού ρόλου από τους πολίτεςόχι βέβαια υποκαθιστώντας το κράτος, αλλά δρώντας συμπληρωματικά στις δικές του δομές» διευκρινίζει ο κ. Δένδιας.

Από εμάς τους ίδιους και από την αλλαγή της νοοτροπίας μας εξαρτάται κατά μέγα μέρος εάν το φετινό καλοκαίρι θα επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη διάσωση του φυσικού περιβάλλοντος. Ή αν αντιθέτως θα εξακολουθήσουμε να τα«φορτώνουμε όλα στο ανήμπορο κράτος» αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός.


Το άρθρο του υπουργού Δημόσιας Τάξης αναλυτικά: 

Είναι κοινοτοπία να αναφερθούμε αναλυτικά στους τομείς στους οποίους η Ελλάδα σήμερα αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις, εν μέσω της δεινής οικονομικής κρίσης. Δυστυχώς, είναι πολλές οι περιπτώσεις στις οποίες η χώρα είναι αναγκασμένη να πορεύεται με σχέδιο ανάγκης, μέχρι οι συνθήκες να επιτρέψουν κτήση των υλικών πόρων που να εξασφαλίζουν βέλτιστη αντιμετώπιση.

Αλλά η οικονομική συγκυρία δεν επιτρέπεται να συνιστά παράγοντα υπεκφυγής από τις ευθύνες μας ούτε πρέπει να μετατραπεί σε άλλοθι αδράνειας. Υπάρχουν αντικείμενα της κυβερνητικής, όπως και της συλλογικής κοινωνικής δράσης, στα οποία δεν χωρούν ελαφρυντικά σε περίπτωση μιας ατυχούς και επιπόλαιης διαχείρισης. Χωρίς αμφιβολία, στα αντικείμενα αυτά συγκαταλέγεται η προστασία του εναπομείναντος δασικού πλούτου της χώρας, ιδίως από την «εθιμική» απειλή καταστροφής του κάθε καλοκαίρι. Την προσπάθεια προστασίας καθιστά δυσκολότερη η διαχρονικά προβληματική αντίληψη του Ελληνα πολίτη για την ανάγκη προάσπισης και προστασίας του δημόσιου χώρου, από τη γέννηση του νέου ελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα.

Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία έχει φθάσει σε σημείο ωρίμανσης που επιτρέπει να αντιληφθούμε ότι η διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς είναι μέρος της προστασίας της ευρύτερης εθνικής μας ταυτότητας. Το ερώτημα «τι είναι η πατρίδα μας;», όσο υπεραπλουστευτικό κι αν ακούγεται σήμερα, ως προϊόν ερώτησης προερχόμενης από αναγνωστικό δημοτικού σχολείου, στη δυνητική απάντησή του συμπυκνώνει μια πραγματικότητα: κάθε χώρα ορίζεται και από το τοπίο της. Η διατήρηση της αισθητικής ισορροπίας την οποία το φυσικό περιβάλλον συνεπάγεται είναι αυτή που προσδιορίζει την αρμονία της ένταξης του αστικού χώρου σε μια περιοχή, αλλά και την ψυχική ισορροπία των κατοίκων, για να μην πω και την πνευματική ζωή, και τα προϊόντα της. Η διατάραξη αυτής της αρμονίας, επειδή κάηκαν τα δάση ή επειδή τσιμεντένιοι όγκοι «ξεφύτρωσαν» σε καμένες εκτάσεις και αλλοιώνουν βάρβαρα τη φυσιογνωμία μιας περιοχής, δεν συνιστά απλώς αισθητική ανορθογραφία. Επηρεάζει και την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη, ενώ μειώνει δραματικά ή αλλοιώνει ποιοτικά την επισκεψιμότητα, εάν πρόκειται για τουριστικό προορισμό. Δημιουργείται δηλαδή ένας συνδυασμός άυλων και υλικών συνεπειών από μια τέτοια βίαιη παρέμβαση στο περιβάλλον. Η προστασία του λοιπόν αποκτά στις μέρες μας διάσταση διάσωσης της ευρύτερης πολιτισμικής μας κληρονομιάς και ταυτότητας, και όχι απλώς της διατήρησης συγκεκριμένων περιβαλλοντικών στοιχείων.

Ακριβώς λόγω της σημασίας που έχει η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος για την πολιτισμική μας ταυτότητα, αλλά και την αειφόρο ανάπτυξη, είναι αυτονόητο ότι και αυτό το καλοκαίρι η πολιτεία οφείλει να πράξει το καθήκον της, παρά τις τεράστιες δυσκολίες που δημιουργεί η οικονομική συγκυρία. Το γεγονός ότι τα δύο τρίτα των εναέριων μέσων της χώρας δύνανται να επιχειρούν υπό προϋποθέσεις, κατάσταση που δεν μπορεί να διορθωθεί άμεσα, δεν απαλλάσσει των ευθυνών της την ελληνική πολιτεία. Δεν απαλλάσσει όμως από τις ευθύνες της και την ελληνική κοινωνία, η οποία οφείλει να εκδηλώνει τη μέριμνά της είτε μέσα από μορφές συλλογικής δράσης (αυτοδιοίκηση, σύλλογοι κ.λπ.) είτε μέσω της ατομικής δράσης του κάθε πολίτη.

Σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, η κυρίαρχη ελπίδα είναι η ανάληψη ενεργού ρόλου από τους πολίτες, όχι βέβαια υποκαθιστώντας το κράτος, αλλά δρώντας συμπληρωματικά στις δικές του δομές, στον βαθμό που ο καθένας μπορεί ή είναι εκπαιδευμένος να το πράξει. Η πατρίδα μας χρειάζεται σήμερα 10 εκατομμύρια πυροφύλακες που θα επιτηρούν ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο και θα προειδοποιούν έγκαιρα για την εκδήλωση πυρκαγιάς. Πρέπει να περάσουμε από την παρακμιακή νοοτροπία του «κάθομαι στο καφενείο και παίρνω ίσως, αν δεν βαριέμαι, τηλέφωνο την Πυροσβεστική» στην καθολική συστράτευση των πολιτών απέναντι στον υπαρκτό και παρόντα κίνδυνο. Πρέπει να επιστρέψουμε και πάλι στην ελληνική παράδοση της αλληλεγγύης της κοινότηταςστην εποχή που το χτύπημα της καμπάνας σήμαινε διακοπή κάθε ατομικής απασχόλησης και αυτόβουλη συνδρομή στην αντιμετώπιση της κοινής ανάγκης. Πρόκειται για το μοντέλο που εμείς οι Ελληνες εφηύραμε, αλλά το εγκαταλείψαμε στην πορεία της συλλογικής μας υλικής και ηθικής παρακμής. Αντιθέτως, επιβίωσε στη δυτική Ευρώπη με τη μορφή των εθελοντών πυροσβεστών και αξιοποιήθηκε από τις αρχές άλλων κρατών.

Στην κατεύθυνση αυτή, της ενθάρρυνσης του εθελοντισμού, αλλά και της καλύτερης συνεργασίας με τις εθελοντικές οργανώσεις στη χώρα μας, κινείται το νομοθέτημα για την αναδιάρθρωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, το οποίο ήδη είναι σε δημόσια διαβούλευση και επίκειται η κατάθεσή του στη Βουλή, αλλά και πλείστες όσες δράσεις του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η συμμετοχή όλων των πολιτών στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος, πέραν των άλλων, συνιστά και παιδευτική διαδικασία, ιδίως για τις νεότερες γενιές. Δεν είναι θέμα νομικού πλαισίου η αξιοποίηση των εθελοντών και η ενεργός συνεισφορά τους στην προστασία του περιβάλλοντος. Είναι κυρίως θέμα αξιολόγησης της ίδιας της κοινωνίας για το τι συνιστά κοινό παρονομαστή της συλλογικής προσπάθειας για επιβίωση και προκοπή. Από εμάς τους ίδιους και από την αλλαγή της νοοτροπίας μας εξαρτάται κατά μέγα μέρος εάν το φετινό καλοκαίρι θα επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη διάσωση του φυσικού περιβάλλοντος. Ή αν αντιθέτως θα εξακολουθήσουμε να τα «φορτώνουμε» όλα στο ανήμπορο κράτος και να αποδίδουμε στον παράγοντα «τύχη» την καταστροφή όσων άλλες πτωχότερες, με λιγότερα μέσα, αλλά ικανότερες και ηθικά πιο ρωμαλέες γενιές Ελλήνων, μας παρέδωσαν προς φύλαξη.»


Πηγή:www.skai.gr

Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

4 μεγάλες φωτιές στην Αττική !! - Απειλούνται σπίτια !!
















Τέσσερα μέτωπα μαίνονται αυτή την ώρα στην Αττική, με τους ανέμους να δυσχεραίνουν το έργο της κατάσβεσης. 

Σε εξέλιξη βρίσκεται πυρκαγιά στο Πανόραμα Πάρνηθας στην περιοχή των Θρακομακεδόνων, όπου σπεύδουν 13 οχήματα της πυροσβεστικής και 30 πυροσβέστες, ενώ από αέρως επιχειρούν δύο ελικόπτερα και δύο αεροσκάφη.

Σε εξέλιξη είναι πυρκαγιά και σε αγροτοδασική έκταση στην περιοχή Πευκενέας, στα Μέγαρα Αττικής. Στο σημείο επιχειρούν 30 πυροσβέστες με 15 οχήματα, δύο ομάδες πεζόπορο τμήμα και δύο αεροσκάφη, ενώ η φωτιά δεν απειλεί κατοικημένες περιοχές.

Την ίδια ώρα, πυρκαγιά εκδηλώθηκε και σε δασική περιοχή στην περιοχή Αμφιάρειο στο Μαρκόπουλο Αττικής όπου νωρίτερα απειλήθηκαν σπίτια. Στο σημείο επιχειρούν 30 πυροσβέστες με 15 οχήματα, 2 πυροσβεστικά αεροπλάνα και 1 ελικόπτερο.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, στην περιοχή πνέουν άνεμοι μέτριας έντασης, αλλά η φωτιά είναι κοντά σε σπίτια και καταβάλλεται προσπάθεια για να προστατευτούν.

Η τέταρτη πυρκαγιά μαίνεται σε δασική περιοχή στον Άγιο Γεώργιο Κορωπίου. Στο σημείο βρίσκονται και επιχειρούν 36 πυροσβέστες με 18 οχήματα, ενώ γίνεται εκτροπή των οχημάτων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πυροσβεστικών που συμμετέχουν στην κατάσβεση.

Τρεις πυρκαγιές σε εξέλιξη στην Αττική



Σε εγρήγορση η Πυροσβεστική υπηρεσία στην Αττική, καθώς αυτή την ώρα μαίνονται πυρκαγιές σε Μέγαρα, Μαρκόπουλο Ωρωπού και Κορωπί.

 

Πρώτα ξέσπασε η πυρκαγιάστα Μέγαρα,λίγο πριν από τις 12.30. Στο έργο της κατάσβεσης παίρνουν μέρος 30 πυροσβέστες με 15 οχήματα, δύο ομάδες πεζοπόρων και δύο αεροπλάνα, ενώ δεν απειλεί κατοικημένες περιοχές.

 

Λίγο μετά τις δύο το μεσημέρι, εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε δασική έκταση με πεύκα στην περιοχή Αμφιάρειο, στο Μαρκόπουλο Ωρωπού, όπου σύμφωνα με την πυροσβεστική, είναι μέχρι στιγμής η πιο δύσκολη, καθώς πνέουν άνεμοι μέτριοι προς ισχυροί και η φωτιά είναι κοντά σε σπίτια. Επί τόπου βρίσκονται 30 πυροσβέστες με 15 οχήματα, ενώ από αέρος ενεργούν για την κατάσβεση της πυρκαγιάς δύο πυροσβεστικά αεροπλάνα και ένα ελικόπτερο.

 

Τέλος, λίγο πριν από τις τέσσερις, ξέσπασε ακόμα μια πυρκαγιά που καίει χαμηλή βλάστηση, στον Άγιο Γεώργιο Κορωπίου. Εκεί επιχειρούν 36 πυροσβέστες με 18 οχήματα.

 

 

πηγή:enikos

ΤΩΡΑ: Φωτιά στους Θρακομακεδόνες Σάββατο 22 Ιουνίου 2013 17:20 Τελευταία ανανέωση: Σάββατο 22 Ιουνίου 2013 17:26

ΤΩΡΑ: Φωτιά στους Θρακομακεδόνες
Τελευταία ανανέωση: Σάββατο 22 Ιουνίου 2013 17:26  

Η φωτιά ξέσπασε στη συμβολή των οδών Μακεδονίας και Μεγάλου Αλεξάνδρου και καίει δασική έκταση, σύμφωνα με την ενημέρωση της πυροσβεστικής.

Στο σημείο επιχειρούν 30 πυροσβέστες, 13 οχήματα, 2 αεροπλάνα και 2 ελικόπτερα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι δυνάμεις της πυροσβεστικής ενισχύονται. Ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι οι άνεμοι είναι ασθενείς.



Η δασοπροστασία “πατριωτικό στοίχημα” – Προσλήψεις 1.578 πυροσβεστών



«Η αντιμετώπιση των πυρκαγιών είναι ένα μεγάλο πατριωτικό στοίχημα για όλους μας. Για την Πολιτεία, τους Πυροσβέστες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον κάθε πολίτη, τον κάθε Έλληνα. Και αυτό το στοίχημα οφείλουμε να το κερδίσουμε με καλό σχεδιασμό, συντονισμό και μεγάλη προσπάθεια».

Αυτό ήταν το μήνυμα που μετέφερε ο Υπουργός Αναπληρωτής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρος Καλαφάτης από τη Λάρισα τη Δευτέρα 10 Ιουνίου, όπου προήδρευσε σε μεγάλη σύσκεψη των εμπλεκομένων φορέων στηνπρόληψη και κατάσβεση των πυρκαγιών.

Ο κ. Καλαφάτης σημείωσε ότι η προστασία των δασών αποκτά μια ιδιαίτερη διάσταση στη σημερινήκοινωνική και οικονομική συγκυρία. Αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, κ. Αντώνη Σαμαρά. Η χώρα και τα συναρμόδια Υπουργεία ήδη κινούνται σε ρυθμούς επείγοντος και βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα και σε πλήρη εγρήγορση.

«Το ζήτημα της προστασίας των δασών , πέρα από μια πάγια συνταγματική επιταγή και μια αυτονόητη υποχρέωση του κράτους αλλά και των πολιτών, λαμβάνει και μια ιδιαίτερη διάσταση στη σημερινή συγκυρία. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να σπαταλήσουμε δυνάμεις, χρόνο και χρήματα σε αναποτελεσματικές ενέργειες για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών», σημείωσε ο Υπουργός.

Ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στις εκτιμήσεις και στις προβλέψεις για ένα δύσκολο καλοκαίρι σε ότι αφορά στις καιρικές συνθήκες. Ο Υπουργός σημείωσε επίσης με έμφαση ότι το ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι ο καλύτερος δυνατόν συντονισμός και η συνέργεια των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, όχι μόνο στην προσπάθεια αντιμετώπισης ενός «επεισοδίου» αλλά σε καθημερινή βάση. Η άμεση συνεργασία είναι το κομβικό σημείο και αυτό πρέπει να γίνει βίωμα.

Η σύσκεψη με θέμα «Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας, για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών», πραγματοποιήθηκε από κοινού από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συμμετείχαν εκτός του κ. Καλαφάτη, η Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Καλλιόπη Γερακούδη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κων/νος Αγοραστός, ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ. κ. Χρήστος Κέλλας, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι Δήμαρχοι από τη Θεσσαλία, ο Διευθυντής Περιφερειακής Διοίκησης Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και οι Διοικητές Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των Νομών, ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλίας και οι Αστυνομικοί Διευθυντές των Νομών, ο Λιμενάρχης Βόλου, ο Γενικός Διευθυντής Δασών & Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο Διευθυντής Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών, οι Διευθυντές Δασών και οι Δασάρχες, ο Προϊστάμενος και ο Τμηματάρχης Σχεδιασμού και πρόληψης της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και οι προϊστάμενοι των Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Πριν τη σύσκεψη ο Υπουργός Αναπληρωτής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Σταύρος Καλαφάτης, συναντήθηκε παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Δασών κ. Γεώργιο Αμαργιανιώτη, με τη Γενική Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, κ Καλλιόπη Γερακούδη.

Σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:

«Με εντολή του Πρωθυπουργού της χώρας Αντώνη Σαμαρά και σε συνέχεια σχετικής συνάντησης που είχαμε πριν από λίγες ημέρες με τους αρμόδιους Υπουργούς βρίσκομαι εδώ για να ενδυναμώσουμε την προσπάθεια που απαιτείται, να έχουμε όσον το δυνατόν λιγότερες ή μηδενικές απώλειες σε σχέση με το δασικό μας πλούτο.

Η προστασία και διαφύλαξη των δασών μας είναι πρώτη προτεραιότητα. Απαιτείται λοιπόν να είμαστε όλοι σε ρυθμούς «επείγοντος». Για αυτό και μέχρι να δοθεί επίσημα η λήξη της αντιπυρικής περιόδου, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, βρίσκονται σε πλήρη εγρήγορση, σε πλήρη συντονισμό και σε πλήρη ετοιμότητα. Σε ένα καλοκαίρι που όπως φαίνεται θα είναι δύσκολο. Με καιρικές συνθήκες που θα είναι πιο δύσκολες ενδεχομένως από κάθε άλλη φορά, σε μια περίοδο που η χώρα μας κάνει μια προσπάθεια να κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός. Ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι, που σύμφωνα με τα στοιχεία οι προβλέψεις για την άνοδο του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα θετικές, θα πρέπει να εκμηδενίσουμε αν είναι δυνατόν τις πιθανότητες να έχουμε κάποιοι επεισόδιο το οποίο θα μας δημιουργήσει προβλήματα πυρκαγιάς. Αυτό το πνεύμα ως Υπουργός Αναπληρωτής του ΥΠΕΚΑ, κυρίως αρμόδιος για τα θέματα τα προληπτικά, έρχομαι να μεταφέρω και να δούμε αν υπάρχουν ζητήματα αυτή τη στιγμή που μπορούμε να βελτιώσουμε ή να διορθώσουμε.»

Σε ερώτηση για την πρόσληψη των εποχικών Πυροσβεστών:
«Αυτά έχουν προβλεφθεί εγκαίρως. Είναι ζητήματα του ΑΣΕΠ αλλά οι ενέργειες που έπρεπε να γίνουν από την πλευρά της Κυβέρνησης έχουν ήδη γίνει».

Σε ερώτηση για τα χρήματα που διατίθενται φέτος για την Πυροπροστασία:
«Για την προστασία του δασικού μας πλούτου πάντοτε προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, προσαρμοζόμενοι όμως στις συγκεκριμένες οικονομικές και δημοσιονομικές συνθήκες. Νοιώθω και γνωρίζω ότι καταβάλλαμε κάθε δυνατότητα ώστε να διατηρήσουμε στο καλύτερο δυνατό σημείο το ποσό της επιχορήγησης για την πρόληψη και προστασία του δασικού πλούτου. Βεβαίως το ζητούμενο είναι κάθε φορά να προσπαθούμε και να έχουμε αποτελέσματα. Θα ήθελα επίσης σήμερα, από το βήμα που μου δίνεται, να ευχαριστήσω όλους τους άνδρες και τις γυναίκες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και όλους όσους εμπλέκονται στην κατάσβεση των πυρκαγιών και να τους πω, ότι η Ελλάδα χρωστά πολλά σε αυτούς και βασίζεται σε αυτούς».

 

 

—Προσλαμβάνονται εποχικοί πυροσβέστες

Νόμιμο κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την πρόσληψη 1.578 εποχικών πυροσβεστών πεντάμηνης θητείας από τον πίνακα επιτυχόντων του 2003. Κατόπιν της απόφασης, μπορεί άμεσα να ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης των 1.578 εποχικών πυροσβεστών.

Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, θα απασχοληθούν με πεντάμηνη απασχόληση 1.578 εποχικοί πυροσβέστες, ενώ θα μπορούν να ανανεώνουν τις πεντάμηνες συμβάσεις τους για ακόμη ένα ή δύο έτη. Να σημειωθεί ότι το 2003 οι συμβάσεις των εποχικών ήταν πεντάμηνες και το 2008 μετατράπηκαν σε οκτάμηνες.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι «οι πυροσβέστες εποχικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίοι εξακολουθούν να συμπεριλαμβάνονται στους σχετικούς πίνακες επιτυχόντων, όπως έχουν διαμορφωθεί από το έτος 2003, (έτος αρχικής πρόσληψης) έως και σήμερα, προσλαμβάνονται εκ νέου στην υπηρεσία αρχικής πρόσληψης με την ίδια ειδικότητα για το έτος 2013, με δυνατότητα επαναπρόσληψής τους και για τα έτη 2014 και 2015, εφόσον επιθυμούν και διαθέτουν κατά το χρόνο πρόσληψής τους την προβλεπόμενη υγεία και ειδικές υπηρεσιακές ανάγκες το επιβάλλουν».

Η πρόσληψη των εποχικών θα επιβαρύνει κατά 11.334.917 ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό για το τρέχον οικονομικό έτος, όπως επίσης με το ίδιο ποσό θα επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς και των δυο επόμενων ετών (2014 – 2015).


Econews.gr