Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΟΕΥΠΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΟΕΥΠΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Η Ομιλία του Προέδρου της ΠΟΕΥΠΣ κ. Δημήτρη Σταθόπουλου στην Πανελλαδική Ένστολη Κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 16 00 μμ στην Αθήνα

                       

Αθήνα, 05/02/2016

  Η Ομιλία του Προέδρου της ΠΟΕΥΠΣ κ. Σταθόπουλου Δημήτρη στην Πανελλαδική Ένστολη Κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 16:00 μμ στην Αθήνα.



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι καλησπέρα,

  Συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ για να πούμε τα αυτονόητα. Να πούμε ότι το Κυβερνητικό σχέδιο για το ασφαλιστικό των Σωμάτων Ασφαλείας αποκαλύφτηκε και εξαφάνισε πια κάθε προσδοκία και κάθε ψευδαίσθηση, ότι η Κυβέρνηση επιφύλασσε διαφορετική μεταχείριση στους ένστολους.

Φωτογραφικό υλικό από την Πανελλαδική Ένστολη Κινητοποίηση 5 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα16:00μμ στην Αθήνα



Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

ΠΟΕΥΠΣ: ''Χορήγηση Δανείων σε Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους''.

 titlos poeyps neo
Αρ.Πρωτ.15                                                                                                    Αθήνα, 15/01/2016
ΠΡΟΣ: ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
ΜΕΛΗ Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.


ΘΕΜΑ: «Χορήγηση Δανείων σε Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους».

Συνάδελφοι,
     όπως γνωρίζετε ο Τ.Ε.Α.Υ.Π.Σ. του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. από 01/09/2015 εντάχθηκε στο Ε.Τ.Ε.Α.  και ως εκ τούτου σταμάτησε η χορήγηση των Δανείων στους πυροσβεστικούς υπαλλήλους και επιστράφηκαν όσες Αιτήσεις δεν πρόλαβαν να εγκριθούν.

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Συμπληρωματικές βεβαιώσεις αποδοχών οικονομικού έτους 2012

        

   Αρ. Πρωτ.: 201                                         Αθήνα  04/07/2013                                                         
                                                               ΠΡΟΣ:  Διεύθυνση φορολογίας εισοδήματος
                                                                             Τμήμα Α’ – Γενική Γραμματεία εσόδων
                                                                             Υπουργείου Οικονομικών
                                                               ΚΟΙΝ:  Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
                                                                            Δ/νση Οικονομικού  -   Τμήμα 1ο
                                                                            Διαχείριση Χρηματικού Π.Σ.
                                                                            Πρωτοβάθμιες Ενώσεις – μέλη της ΠΟΕΥΠΣ

            Θέμα: « Συμπληρωματικές βεβαιώσεις αποδοχών οικονομικού έτους 2012»   
                      
  Μετά την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4093/2012 (ΦΕΚ – 222/Α/12-11-2012), επιβλήθηκαν περικοπές στις μηνιαίες αποδοχές του πυροσβεστικού προσωπικού με αναδρομική ισχύ από την 01-08-2012 έως και 31-12-2012 και παρακρατήθηκαν σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με αρχική τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.
                       Με την παραλαβή των βεβαιώσεων αποδοχών του οικονομικού έτους 2012 που εκδόθηκαν από την αρμόδια Υπηρεσία του Π.Σ., διαπιστώθηκε το γεγονός ότι στο φορολογητέο ποσό που αναγράφεται σε αυτές έχει αποτυπωθεί το συνολικό ποσό των μηνιαίων αποδοχών μας, συμπεριλαμβανομένου και του ποσού που αντιστοιχεί στην μείωση των αποδοχών μας από την εφαρμογή των διατάξεων του προαναφερόμενου Νόμου, αν και το ποσό αυτό έπρεπε να είχε αφαιρεθεί από το συνολικό ποσό του εισοδήματος που θα δηλώσουμε κατά την υποβολή της φορολογικής μας δήλωσης για το έτος 2012.
                     Επειδή έχει ολοκληρωθεί η μηνιαία παρακράτηση των αναδρομικών μειώσεων που επιβλήθηκε το έτος 2013 στο πυροσβεστικό προσωπικό και λόγω της μεγάλης σύγχυσης που έχει προκληθεί σε αυτό λόγω της ασάφειας των διευκρινήσεων από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Π.Σ. παρακαλούμε για την έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου από την Διεύθυνσή σας, η οποία θα διαβιβαστεί στην Διεύθυνση Διαχείρισης Χρηματικού του Π.Σ. με σκοπό την έκδοση από αυτή συμπληρωματικών βεβαιώσεων αποδοχών, στις οποίες θα αναγράφεται το συνολικό ποσό που παρακρατήθηκε, ποσό που θα αφαιρεθεί από το φορολογητέο εισόδημα που αποτυπώνονται στις αρχικές βεβαιώσεις αποδοχών.
                   Αναμένουμε και παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας, προκειμένου οι συνάδελφοί μας να αποφύγουν οποιαδήποτε φορολογική επιβάρυνση ή ταλαιπωρία που μπορεί να προκύψει με την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

Για το Δ.Σ. της  Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.

    Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                               ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

ΠΟΕΥΠΣ - ΕΑΠΣ: ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, ΤΑ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΥΠΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ



Αρ. Πρωτ:  3035                                                                                                             2-7-2013
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Συνάδελφοι
Όπως είναι γνωστό από το 2008 με το Ν.3655/2008 το Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΤΑΥΠΣ) και το Επικουρικό Ταμείο Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΕΤΥΠΣ), εντάχθηκαν «υποχρεωτικά  και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του πυροσβεστικού προσωπικού» σε ένα νέο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ) μαζί με τα αντίστοιχα επικουρικά και προνοιακά Ταμεία του αστυνομικού προσωπικού.
Η ένταξη των Ταμείων μας στο συγκεκριμένο νέο Ταμείο, παρά την ριζική διαφωνία μας ως συνδικαλιστικών εκπροσώπων του Π.Σ., έγινε με μη ισότιμο τρόπο, αφού τόσο η Διοίκηση του Ταμείου, όσο και η  πλειοψηφία του Δ.Σ. του, ανατέθηκε σε στελέχη της ΕΛ.ΑΣ.
Η μέχρι σήμερα πορεία  του Ταμείου βασίστηκε σε μια εύθραυστη διοικητική ισορροπία και μια αναλογικότητα εις βάρος του Π.Σ. που στην ουσία ουδέν βελτίωσε την κατάσταση των Ταμείων μας.
 Αντιθέτως θα πρέπει να επισημανθεί ότι το μόνο που αυξήθηκε είναι το διοικητικό κόστος λειτουργίας  των Ταμείων μας, ενώ από την άλλη, ουδεμία μέριμνα δόθηκε για την βέλτιστη αξιοποίηση των αποθεματικών ή έστω και μίας βελτίωσης των εισροών προς σε αυτά, με την λήψη πρωτοβουλίας από τις εκάστοτε Διοικήσεις του.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκαν και ειδικότερες προθέσεις περαιτέρω διοικητικού υπερκερασμού εκ μέρους της ΕΛ.ΑΣ, γεγονός που εδώ και μέρες έχει επισημανθεί προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Το μείζον όμως αποτελούν οι τελευταίες εξελίξεις:
Με το Ν.4142/2013 η άσκηση εποπτείας του ΤΕΑΠΑΣΑ πέρασε από το Υπουργείο Εργασίας, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με αυτό αναμενόταν η δημιουργία ειδικής προς τούτο υπηρεσιακής μονάδας, με τη συμμετοχή στελεχών και από τα δύο Σώματα και τυχόν ειδικού εξειδικευμένου προσωπικού, που θα είχε  στην αρμοδιότητα του την εποπτεία του ΤΕΑΠΑΣΑ.
Αντί αυτού, χωρίς καμία συζήτηση, διαβούλευση και ενημέρωση ούτε των υπηρεσιακών, ούτε των συνδικαλιστικών παραγόντων του Π.Σ. δημοσιεύτηκε η υπ.αριθ. 7004/3/60-ε από 10-6-2013 Απόφαση του Υπουργού κ. Δένδια, με την οποία ανατίθεται η εποπτεία του ΤΕΑΠΑΣΑ σε Ανώτατο Αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ. και συγκεκριμένα στον Προϊστάμενο Κλάδου Οικονομικοτεχνικών και Πληροφορικής του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.
Με την παραπάνω απόφαση ολοκληρώνεται πλέον η  αστυνομική κυριαρχία στο ΤΕΑΠΑΣΑ, τόσο στη διοίκηση του Ταμείου, όσο και στην εποπτεία.
Χωρίς να υπάρχει από μέρους μας καμία διάθεση  συντεχνιακής προκατάληψης για τους συναδέλφους ενστόλους, με τους οποίους άλλωστε έχουμε παραδοσιακά  σχέσεις συνεργασίας  αλλά και συμπαράταξης σε κοινούς εργατικούς αγώνες είμαστε υποχρεωμένοι να διατυπώσουμε την πλήρη αντίθεση μας για τις συγκεκριμένες εξελίξεις στο ΤΕΑΠΑΣΑ.
Το οποίο δεν αποτελεί  απλά μια διακλαδική υπηρεσιακή μονάδα των δύο Σωμάτων, όπου ο πλειοψηφών αριθμητικά υπερτερεί. Το Ταμείο αυτό στεγάζει το απόθεμα των οικονομιών των συναδέλφων που εκπροσωπούμε και είναι βασικό κομμάτι της «απομαχικής τους ασφάλειας», ιδιαίτερα στις κρίσιμες στιγμές που ζούμε.
Υπό το βάρος αυτών των εξελίξεων, είμαστε υποχρεωμένοι να αναλάβουμε ουσιαστικές πρωτοβουλίες ώστε να προασπίσουμε τα Ταμεία μας.
Ζητήσαμε ήδη από τον κ. Αρχηγό του Π.Σ. την  σύγκλιση του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού με μόνο θέμα την κατάρτιση  συγκεκριμένης πρότασης για το μέλλον  των Ταμείων μας και συναντήσεις με την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου μας, για να εκφράσουμε την ουσιαστική μας αντίθεση για τις νέες εξελίξεις στο ΤΕΑΠΑΣΑ και να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.
Προφανώς ο κύκλος του ΤΕΑΠΑΣΑ για τα Πυροσβεστικά Ταμεία φθάνει στο τέλος του.

           Για την ΠΟΕΥΠΣ                                                                 Για την ΕΑΠΣ
              Ο Πρόεδρος                                                                        Ο Πρόεδρος

           Νίκος Αθάνατος                                                                Γιάννης  Σταμούλης

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

ΠΟΕΥΠΣ: ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ κ. ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ




Αρ. πρωτ: 172                                                                             Αθήνα  23/05/2013                                                                   

                  
                ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
κ. ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ

    «Δίχως τα απαραίτητα εφόδια … φιλότιμο και αυτοθυσία δύσκολο να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα»        

     Κύριε Πρωθυπουργέ,
απαιτείτε από το προσωπικό του Π.Σ. και αυτό εκφράστηκε με πρόσφατες δηλώσεις σας, άμεσα αντανακλαστικά και πλήρη αποτελεσματικότητα την αντιπυρική περίοδο που ήδη διανύουμε, ανάγοντας την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών σε μείζον εθνικό θέμα, ενώ τονίζετε σε υψηλούς τόνους πως εάν τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά, θα υπάρξουν αυστηρές κυρώσεις!
    Εμείς από την πλευρά μας … διερωτόμαστε … μήπως δεν γνωρίζετε ότι απευθύνεστε:
ü  Στο Π.Σ. του 21ου αιώνα, το οποίο διαθέτει οργανόγραμμα του περασμένου δυστυχώς αιώνα
ü  Σε ένα Π.Σ., του οποίου οι πιστώσεις μειώθηκαν την τελευταία πενταετία κατά 160 εκατομμύρια ευρώ περίπου, ποσοστό άνω του 35%
ü  Σε ένα ανομοιογενές, τριχοτομημένο σύνολο πυροσβεστικών υπαλλήλων
ü  Σε ένα Π.Σ. γερασμένο σε μέσα και υλικοτεχνικές υποδομές
ü  Σε ανθρώπους που εκτός από τον ιδρώτα τους στα μέτωπα των πυρκαγιών, δεν διστάζουν να χύσουν και το ίδιο τους το αίμα
ü  Σε ανθρώπους που καθημερινά διακινδυνεύουν εκτός από την σωματική τους ακεραιότητα και την ίδια τους την ζωή
ü  Σε ανθρώπους που υπερεργάζονται 365 μέρες το χρόνο, σε συνθήκες και ωράρια εργασιακού μεσαίωνα
ü  Σε ανθρώπους που εκτός από τα εργασιακά τους προβλήματα, έχουν να αντιμετωπίσουν και πολλά οικονομικά, οικογενειακά και προσωπικά προβλήματα, όπως άλλωστε και η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.



Κύριε Πρωθυπουργέ,
απευθύνεστε σε εργαζόμενους ανθρώπους, των οποίων το φιλότιμο και η αυταπάρνηση ξεχειλίζουν! Απευθύνεστε σε ανθρώπους με αισθήματα και συναισθήματα!
Απευθύνεστε σε ανθρώπους με ανεξάντλητα ψυχικά αποθέματα, οι οποίοι αναμένουν από την πολιτική και φυσική τους ηγεσία τόσο υλική όσο και ηθική στήριξη στον καθημερινό τους αγώνα!
Εκλαμβάνουμε τις δηλώσεις σας ως επικοινωνιακό τρίκ ενόψει της εφετινής τουριστικής περιόδου, που όντως κρίνεται καθοριστική για την εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας.
Πάρα ταύτα τονίζουμε ότι οι απειλές στον κλάδο μας δεν έχουν καμία θέση. Απλά γιατί εμείς γνωρίζουμε την σκληρή πραγματικότητα, καθώς και την εκτίμηση  και τον σεβασμό της ελληνικής κοινωνίας στα πρόσωπά μας!

«Δίχως τα απαραίτητα εφόδια … φιλότιμο και αυτοθυσία, δύσκολο να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα»


Για το Δ.Σ. της  Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
    Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                               ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Η Ομιλία του Προέδρου τη; ΠΟΕΥΠΣ Νικ. Αθάνατου στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο της στην Αλεξανδρούπολη.




Κυρίες – Κύριοι προσκεκλημένοι
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Από το βήμα αυτό σας καλωσορίζω στην έναρξη των εργασιών του 15ου Συνεδρίου της ΠΟΕΥΠΣ που πραγματοποιείται στην όμορφη πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Οι αντοχές της χειμαζόμενης ελληνικής κοινωνίας δοκιμάζονται ξανά και ξανά τα τελευταία χρόνια από την αναλγησία Τρόϊκας και Κυβέρνησης. Η οικονομική κατάσταση δεινή, δημιουργούμενη από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και πολιτική που ασκείται σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο .

Οι πολιτικές του Μνημονίου, της σκληρής και μονόπλευρης λιτότητας, της πλήρους ισοπέδωσης της εργασίας, των απολύσεων, της ανεργίας, της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων, της ανατροπής των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της διάλυσης της Υγείας, της Παιδείας και του κοινωνικού κράτους ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ . Δυστυχώς για όλους εμάς τους υπερήφανους , κατά τα άλλα Έλληνες  και ευτυχώς για τους αδίστακτους, καιροσκόπους, υλιστές-ληστές, τοκογλύφους, υποτιθέμενους δανειστές.

Έχουμε ήδη γίνει μάρτυρες της εφαρμογής μέτρων βάσει του δόγματος ότι η ελεύθερη χωρίς σύνορα οικονομία της αγοράς ρυθμίζει τη συμβίωση των ανθρώπων πολύ καλύτερα από ότι η νομοθεσία και η δημοκρατική νομιμοποιημένη πολιτική εξουσία.

Έχουμε ήδη γίνει μάρτυρες μιας θεμελιώδους προσπάθειας δια της παραιτήσεως από κανόνες και της απεριόριστης ιδιωτικοποίησης σύμφωνα με το Αξίωμα « Περισσότεροι ιδιώτες- Λιγότερο κράτος»,  με αντικειμενικό σκοπό τη δημιουργία μιας πανίσχυρης παγκόσμιας τάξης προσανατολισμένης αποκλειστικά και μόνο στην οικονομική αποτελεσματικότητα, παραμερίζοντας θεμελιώδη Ανθρώπινα Δικαιώματα και κανόνες κοινωνικής ευημερίας.

  Χρησιμοποιείται ευρέως το Δόγμα: « Πρέπει να αποφευχθεί και να αντιμετωπιστεί μια Διεθνής συστημική-οικονομική κρίση και να επέλθει μια παγκόσμια και οικονομική ισορροπία.»

Το ερώτημα ενός μέσου ανθρώπου με κοινή λογική που προκύπτει « με ποιους κανόνες και ποιοι παράγοντες λαμβάνονται σοβαρά υπόψη» παραμένει επισήμως αναπάντητο.

Ανεπίσημα όμως όλοι μας γνωρίζουμε ποιος είναι ο στόχος: « Περισσότερο κέρδος- Φτηνό εργατικό δυναμικό-Πρώτες ύλες- Πηγές ενέργειας-Εναλλακτικές πηγές ενέργειας» ΠΑΝΤΑ όμως για τους λίγους , για αυτούς τους λίγους που πάντα ρύθμιζαν και ρυθμίζουν την Παγκόσμια οικονομία.

Δημόσια  αγαθά και παροχές υπηρεσιών παραδίδονται στην ανταγωνιστική οικονομία  της αγοράς, ενώ βασικές ανθρώπινες ανάγκες γίνονται εμπορεύσιμα προϊόντα.

Κυρίες –κύριοι προσκεκλημένοι
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία όλοι μας βιώνουμε τη μεγαλύτερη επίθεση στα δικαιώματα μας μετά τη μεταπολίτευση. Τα μέτρα που προωθήθηκαν και που συνεχίζουν να προωθούνται από την κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δ.Ν.Τ. οδηγούν τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού στη φτώχεια, την εξαθλίωση, την ανασφάλεια.

Με αφορμή τη δημοσιονομική κρίση, η οποία είναι αποτέλεσμα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που ασκήθηκαν και ασκούνται δεκαετίες τώρα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας, προωθήθηκαν και προωθούνται μέτρα που καταργούν ιστορικές κατακτήσεις των εργαζομένων, ενώ συγχρόνως διατηρούν και αυξάνουν τα προνόμια των οικονομικά ισχυρών, των τραπεζών και των επιχειρηματιών . Τα πακέτα των αντιλαϊκών και δυσβάσταχτων μέτρων διαδέχονται το ένα το  άλλο και παρά τις δραματικές επιπτώσεις τους στους εργαζομένους και στην κοινωνία γενικότερα, συνεχίζουν να εφαρμόζονται οδηγώντας συγχρόνως και την οικονομία της χώρας σε παρατεταμένη οικονομική ύφεση και σε τεράστια κοινωνικά αδιέξοδα.

Να λοιπόν ποια είναι η εικόνα της Ελλάδας του 21ου αιώνα.

Η οικονομία της χώρας βρίσκεται στον 6ο χρόνο ύφεσης και ο ελληνικός λαός συνεχίζει να κακοποιείται από τις αυξήσεις φόρων και τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις.

Η ανεργία στη χώρα έχει εκτιναχθεί στο 27%, ενώ το Φεβρουάριο του 2008 βρισκότανε στο 8%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε μία 5ετία ύφεσης, στη διάρκεια της οποίας το ελληνικό ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 20%, στις τάξεις των ανέργων πέρασαν περίπου 1.000.000 Έλληνες( 928.924). Δηλαδή ο αριθμός των ανέργων  αυξήθηκε κατά 237,4% . Πρέπει να σημειωθεί ότι το ποσοστό της ανεργίας  που καταγράφηκε το Φεβρουάριο είναι το υψηλότερο ποσοστό από το 2006, έτος που ξεκίνησε από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. επίσημα η καταγραφή των μηνιαίων στοιχείων. Από τα επίσημα στοιχεία επίσης προκύπτει ότι η ανεργία στην Ελλάδα από το 2009 έως σήμερα έχει τριπλασιαστεί, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων ανέργων είναι μεγαλύτερο από το διπλάσιο του ευρωπαϊκού Μ.Ο. (12,1%)

Στην κατηγορία των νέων έως 25 ετών το ποσοστό των ανέργων το Φεβρουάριο έφτασε το 64,2% από 59,3% που ήτανε τον Ιανουάριο . Συγχρόνως ο κατώτατος μηνιαίος μισθός  για νέους κάτω των 25 μειώθηκε κατά 32% σε επίπεδα κάτω των 500€. Στην κατηγορία από 25-34 ετών το ποσοστό των ανέργων είναι 36,2% , ενώ στην πλέον παραγωγική ηλικία από 35-44 ετών  το ποσοστό ανεργίας αγγίζει το ¼ (23,7%)

Σε πιθανό ερώτημα που δημιουργείται εάν υπάρχει ελπίδα εντός του 2013, η απάντηση έρχεται από τις Βρυξέλλες. Ένα τρανταχτό – κατηγορηματικό όχι και αυτό γιατί εκτιμάται από τους ειδικούς ότι η ευρωπαϊκή οικονομία θα βρίσκεται το 2013 σε ύφεση. Ελπίδα ανάκαμψης μέσα στο 2014 ? « ΑΓΝΩΣΤΟΝ»

Από στοιχεία του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. και κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο του 2008 μέχρι και τον Αύγουστο του 2012 οι αυτοκτονίες που πραγματοποιήθηκαν μαζί με τις απόπειρες ξεπερνούν τις 3.500.  Βάσει των ίδιων στοιχείων προκύπτει ότι καταγράφεται αυξητική τάση των περιστατικών από έτος σε έτος κατά τα μνημονιακά έτη.  Πριν το 2008 η Ελλάδα στον κατάλογο των χωρών κατά ποσοστό αυτοκτονίας σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας βρισκότανε στην 83η θέση με ποσοστό 2,8/ 100.000 το χρόνο, ενώ το ποσοστό κατά τα έτη της κρίσης διπλασιάστηκε. Με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης και της μετεξέλιξης της σε οξεία κοινωνική και ανθρωπιστική κρίση, παρατηρήθηκε μία συνεχής και ραγδαία αύξηση των αυτοκτονιών. Τόσο οι αυτοκτονίες όσο και οι απόπειρες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία συνιστούν μία αντανάκλαση της αυξανόμενης απελπισίας και απόγνωσης εξαιτίας των ιδιαίτερα δυσμενών κοινωνικοοικονομικών συνθηκών που βιώνουν οι Έλληνες πολίτες. Η έλλειψη εργασίας, η υπερχρέωση των νοικοκυριών , η παρατεταμένη  συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος και η φτώχεια η οποία απειλεί ολοένα και περισσότερους συμπολίτες μας, μέσα σε όλα τα υπόλοιπα μπορούν να επιφέρουν και σημαντικές ψυχικές επιπτώσεις, που οδηγούν στην αυτοχειρία.

Ένα ακόμη δυσάρεστο φαινόμενο είναι η αύξηση των ποσοστών των Ελλήνων που αναζητούν εργασία στο εξωτερικό, με επικρατέστερο προορισμό τη Γερμανία. Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται, με τη διαφορά πως τώρα η ποιότητα των νέων που αναζητούν εργασία στο εξωτερικό είναι υψηλότερη.  Στη δεκαετία του εξήντα το κύμα μετανάστευσης ήταν κυρίως εργάτες. Η νέα γενιά των Ελλήνων μεταναστών είναι κυρίως νέοι μορφωμένοι με πτυχία και γνώσεις ξένων γλωσσών που αναγκάζονται να αναζητήσουν μια θέση εργασίας μακριά από την πατρίδα μας, στην οποία προφανώς δε βλέπουν να υπάρχει καμία προοπτική στο άμεσο μέλλον.


Κυρίες –κύριοι προσκεκλημένοι
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Πρωτεύον ζήτημα σε μία οργανωμένη κοινωνία είναι να διασφαλίζονται οι βασικές ανθρώπινες ανάγκες , όπως το δικαίωμα στην τροφή , στο νερό , στη στέγη, στη υγεία , στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως εμπορεύσιμα προϊόντα, διότι η ίδια η ανθρώπινη φύση απαγορεύει την εκμετάλλευση τους σα να ήτανε αντικείμενο αγοραπωλησιών της αγοράς. Σε αυτό οφείλουμε να συμφωνήσουμε όλοι και να τονίσουμε πως η ζωή όλων μας έχει την απόλυτη προτεραιότητα έναντι των συμφερόντων και του κέρδους .

Με βάση όλα τα παραπάνω και αντιλαμβανόμενοι πλήρως όλων των πεπραγμένων ως Έλληνες πολίτες αλλά και ως Έλληνες Πυροσβέστες , πρέπει να αισθανόμαστε αλλά και να εκφράζουμε τις πικρίες μας, την αγανάκτηση μας και για τη μεθοδευμένη απαξίωση που επιχειρείται σε βάρος του κλάδου μας. Εξαιτίας των συνεχών περικοπών το ετήσιο εισόδημα μας μειώθηκε , έως και 45,42% αναλόγως το βαθμό και τα έτη Υπηρεσίας, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ο 13ος και ο 14ος μισθός, το δασικό επίδομα και πιθανές άμεσες νέες περικοπές, εντός του έτους 2013. Παράλληλα η μείωση του αφορολόγητου, η εισφορά αλληλεγγύης , τα συνεχόμενα χαράτσια και το κύμα ακρίβειας που διατηρείται , αλλά και σε πολλές περιπτώσεις  που αυξάνεται στην αγορά, ισοπεδώνει πλήρως το βιοτικό μας επίπεδο.

Εντέχνως μας κατέταξαν σε κατηγορία «Ειδικού Μισθολογίου», αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο κλάδος μας έχει ειδικά αλλά και άλλα οικονομικά προνόμια, έναντι των υπολοίπων εργαζομένων. Η αλήθεια είναι ότι αμειβόμαστε με βασικό μισθό που ξεκινά από τα 680€, δουλεύοντας 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο, ημέρες και νύχτες, καθημερινές και αργίες, διακινδυνεύοντας λόγω φύσης της εργασίας μας και την ίδια μας τη ζωή.

Συγχρόνως η καθημερινότητα στο εργασιακό μας περιβάλλον χειροτερεύει μέρα με την ημέρα. Στο βωμό των Μνημονίων εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται περικοπές των κονδυλίων στο Πυρ/κό Σώμα, που μπορούν να αποβούν μοιραίες. Συγκεκριμένα τα κονδύλια για το Π.Σ. μειώθηκαν το έτος 2011 σε ποσοστό 30% , το έτος 2012 σε επιπλέον ποσοστό 15 %, ενώ στο έτος 2013 σε ποσοστό 25% σε σχέση με το έτος 2012. Αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθούν προβλήματα λειτουργικά αλλά και προβλήματα επιχειρησιακής ετοιμότητας.

Παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Το οργανόγραμμα του Π.Σ. λογίζεται ως αναχρονιστικό. Είναι το οργανόγραμμα του Π.Σ. του προηγούμενου αιώνα. Για ένα σύγχρονο Π.Σ. 21ου αιώνα απαιτείται και οργανόγραμμα και 21ου αιώνα.  Οι τελευταίες προσλήψεις σε μόνιμο προσωπικό πραγματοποιήθηκαν το 2008, ενώ εξακολουθεί να παραμένει σε εκκρεμότητα ο διαγωνισμός πρόσληψης 725 μονίμων Πυρ/στών. Τα κενά των μονίμων  Πυρ/στων υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του έτους ( υπολογίζοντας και τις συνταξιοδοτήσεις) να περάσουν κατά πολύ τις 4.500 αγγίζοντας ίσως και τις 5.000 στις αρχές του έτους 2014 . Η πρόσληψη 4.000 Π.Π.Υ. καθώς και οι 1.900 Συμβασιούχοι δεν δύναται να λύσουν το πρόβλημα καθώς δεν μπορούν να δουλέψουν σε 24ωρη βάση και Κυριακές-Αργίες, παρά ελάχιστες μεμονωμένες ώρες, ενώ δε μπορούν να μετακινηθούν για συμβάντα εντός του νομού που ανήκουν. Απαιτείται λοιπόν το τριχοτομημένο προσωπικό του Π.Σ. άμεσα να ομοιογενοποιηθεί.

Οι ελλείψεις του προσωπικού και η τριχοτόμηση αυτού δημιουργούν τεράστια προβλήματα σε μεγάλα και παρατεταμένα συμβάντα( εξαντλητικά ωράρια, επιφυλακές, μετακινήσεις κ.α.)

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Όλα τα οικονομικά μέτρα που βιώσαμε εμείς και οι οικογένειες μας, εκτός από αντιλαϊκά, κρίνονται και δυσβάσταχτα. Έπληξαν κατάφορα όλους μας  και προστιθέμενα σε μία σειρά διαχρονικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν και οι οποίες κρατούσαν τις αποδοχές μας καθηλωμένες και εγκλωβισμένες σε ένα απαράδεκτο επιδοματικό μισθολόγιο με μηδενικές ετήσιες αυξήσεις, δημιούργησαν τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία  βρισκόμαστε σήμερα. Εξαιρετικά δεινή αλλά και συγχρόνως αβέβαιη. Υπεστήκαμε  και κινδυνεύουμε :

·        Με επιπλέον άμεσες ή έμμεσες μειώσεις του μισθού μας
·        Με άμεση ή έμμεση αύξηση των ορίων ηλικίας
·        Με επιπλέον μειώσεις σε συντάξεις και εφάπαξ
·        Με πιθανή κατάργηση επιδομάτων
·        Με επιπλέον μείωση όσων επιδομάτων διατηρηθούν

Ενώ συγχρόνως απαιτούμε:
·        Αύξηση των οργανικών θέσεων του Π.Σ. μέσα από την αναδιοργάνωση αυτού και σταδιακή κάλυψη των κενών αυτών από μόνιμο προσωπικό
·        Ρεαλιστική αξιολόγηση Πυρ/κών Υπηρεσιών και Πυρ/κών Κλιμακίων βάσει των σύγχρονων αναγκών
·        Θεσμοθέτηση βαθμολογίου χαμηλόβαθμων
·        Αναγνώριση του επαγγέλματός μας ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού
·        Εφαρμογή του Ν. 1568/1985 και Ν.3144/2003 περί Υγιεινής και Ασφάλειας
·        Αύξηση των κονδυλίων του Π.Σ. στα επίπεδα του 2010
·        Άμεση αναδιοργάνωση του Π.Σ. δημιουργώνταιας ένα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ- ΑΥΤΟΝΟΜΟ- ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ Π.Σ.  του 21ου αιώνα


Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει υπερβολικά τόσο για τη διασφάλιση των κεκτημένων όσο και για τη διεκδίκηση των δίκαιων και πάγιων αιτημάτων του κλάδου μας.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ  ΑΜΕΣΑ

Στην περικοπή και τη φορολόγηση επιδομάτων που θα έπρεπε να μας καταβάλλονται
Στη συρρίκνωση των οικονομικών μας απολαβών, σε συνδυασμό με την τεράστια και άνευ οικονομικών αμοιβών υπερεργασία
Στην επιμήκυνση του επικίνδυνου και ανθυγιεινού εργασιακού μας βίου
Στην απουσία στοιχειώδους μέριμνας , πάνω σε βασικά προβλήματα του κλάδου που αφορούν την έλλειψη προσωπικού και τις προσλήψεις, τον κανονισμό μεταθέσεων, τον εκσυγχρονισμό του Κ.Ε.Υ.Π.Σ. , τις επιφυλακές, την ανεπάρκεια σε ατομικά μέσα προστασίας, την έλλειψη σε μέσα και μηχανολογικό εξοπλισμό καθώς και ότι άλλο απαιτείται για τη βελτίωση των συνθηκών και της καθημερινότητας του λειτουργήματος του Πυροσβέστη.
  
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

Η διαμορφωμένη κατάσταση επηρεάζει όλους μας σε εργασιακό, οικονομικό, κοινωνικό και ατομικό επίπεδο.
Σας καλώ με τη συμμετοχή σας να γίνετε συνοδοιπόροι στους συνδικαλιστικούς αγώνες και συμπαραστάτες των διεκδικήσεων του κλάδου για όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ,  ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ


                                                                            Σας ευχαριστώ

Αλεξανδρούπολη 2013. 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΟΕΥΠΣ.




Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΠΟΕΥΠΣ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ 15ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ.



                                                                                                     

                                                                                                           Αθήνα  22/05/2013                                                                   

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

       Διεξήχθη φέτος για πρώτη φορά στην όμορφη, ακριτική πόλη της Αλεξανδρούπολης, στις 16,17 και 18 Μαϊου, το 15ο τακτικό πανελλαδικό συνέδριο της Ομοσπονδίας, σε μια περίοδο που τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα σε κάθε επίπεδο λειτουργίας του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και της πατρίδας μας γενικότερα. Κατά την διάρκεια του Συνεδρίου και μέσα σε ένα πλαίσιο εποικοδομητικού διαλόγου, ακούστηκαν όλες οι απόψεις, κατατέθηκαν πολλές προτάσεις και θέσεις που μετέφεραν τις αγωνίες όλων των συναδέλφων, από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους των Πρωτοβαθμίων Ενώσεων της χώρας, που αφορούσαν οικονομικά, θεσμικά και συνταξιοδοτικά – ασφαλιστικά ζητήματα, όπως επίσης και την αγωνία όλων για την μελλοντική πορεία του εργασιακού μας χώρου.
       Παραβρέθηκαν στο συνέδριο και μας τίμησαν με τη παρουσία τους εκπρόσωποι κομμάτων, εκπρόσωποι άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων αλλά και εκπρόσωποι της φυσικής ηγεσίας του Π.Σ. Επίσης τιμήθηκαν απερχόμενοι συνδικαλιστές του χώρους μας, οι οποίοι συνέβαλαν με τους αγώνες και το ήθος τους στην διαχρονικά ανοδική πορεία του συνδικαλιστικού μας οργάνου.     
      Μέσα από τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ακούστηκαν από τους εκπροσώπους όλων των παρατάξεων αλλά και γενικότερα των συνέδρων που συμμετείχαν, διαφάνηκε και αυτό θεωρούμε ότι ήταν η κεντρική απόφαση του συνεδρίου, η ισχυρή πρόθεση όλων για συνέχιση της προσπάθειας και εντατικοποίηση του αγώνα για την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων που ταλαιπωρούν το πυροσβεστικό προσωπικό και ρυθμίζουν την καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών του Π.Σ.. Τα μεγάλα ζητήματα, όπως του βαθμολογίου, της αναδιοργάνωσης – αναβάθμισης των υπηρεσιών, της τροποποίησης του κανονισμού μεταθέσεων που δοκιμάζει ακόμα πολλούς συναδέλφους εξαιτίας των  παθογενειών και των στρεβλώσεων που παρουσιάζει αλλά και των άλλων ανοικτών θεμάτων που απαιτούν άμεση διευθέτηση, επιβάλλουν την συνεχή επαγρύπνηση αλλά και την ενδυνάμωση της αγωνιστικής μας διάθεσης για να κριθούν σε όφελος του Έλληνα πυροσβέστη.
       Τέλος θεωρούμε πως το συμπέρασμα των εργασιών του συνεδρίου είναι ότι η διαφορετικότητα απόψεων και θέσεων αποτελεί υγιές δείγμα λειτουργίας ενός συνδικαλιστικού οργάνου, που είτε μόνο του είτε δημιουργώντας κοινό μέτωπο με τους άλλους συνδικαλιστικούς χώρους των Σωμάτων Ασφαλείας, οφείλει να πορευτεί αγωνιστικά, διεκδικητικά, με μοναδικό γνώμονα την επίλυση των προβλημάτων του πυροσβεστικού προσωπικού και την διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα και της αυτονομίας του Π.Σ.
 
Για το Δ.Σ. της  Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
    Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                               ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΨΗΦΙΣΜΑ 15ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΠΟΕΥΠΣ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΎΠΟΛΗ 2013




ΨΗΦΙΣΜΑ 15ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
     
     Η επιβολή των μνημονιακών πολιτικών που έχουν αποδυναμώσει δραματικά τον κοινωνικό ιστό της χώρας και έχουν ισοπεδώσει οικονομικά μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας, πλήττουν βάναυσα και τον εργασιακό μας χώρο παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις που είχαν εκφραστεί κατά κόρον στο πρόσφατο παρελθόν. Κεκτημένα που αποκτήθηκαν με το πέρασμα πολλών ετών και διαρκών αγώνων, χάνονται στο όνομα της διάσωσης της χώρας από τους διεθνείς τοκογλύφους.
     Χρέος όλων μας, η συνεχής προσπάθεια διαφύλαξης των θεσμοθετημένων εργασιακών μας δικαιωμάτων και η σταθερή επιδίωξη αποκατάστασης των οικονομικών απωλειών που έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια. Είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν άλλες αντοχές για νέες περικοπές στο ήδη πενιχρό εισόδημά μας.
     Όλα αυτά απαιτούν την εγρήγορση και την επαγρύπνηση του συνδικαλιστικού μας οργάνου, το οποίο με τις σταθερές και εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις που διαθέτει, θα αποτελέσει ανάχωμα σε κάθε νέα προσπάθεια οικονομικής κατά κύριο λόγο αλλά και εργασιακής μας υποβάθμισης και εν τέλει κοινωνικής μας απαξίωσης.     

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
A. ΘΕΣΜΙΚΑ
ü   Θεσμοθέτηση Προεδρικού Διατάγματος για τη βαθμολογική εξέλιξη
των Πυροσβεστών – Αρχιπυροσβεστών – Πυρονόμων με σκοπό την αναβάθμιση και καλύτερη αξιοποίησή τους. Είμαστε το μόνο Ένστολο Σώμα που δεν έχουμε βαθμολόγιο με αποτέλεσμα να υπολειπόμαστε οικονομικά και βαθμολογικά από τους ομοιοβάθμους  των άλλων Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο Π.Δ.

ü  Κατάργηση των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου 15 Ν.3938/2011.
Η καθιέρωση πρόσληψης Πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης με ταυτόχρονη μείωση των  οργανικών θέσεων των μονίμων Πυροσβεστών (καταργώντας επί της ουσίας την δυνατότητα πρόσληψης μόνιμων Πυροσβεστών) θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη υποβάθμιση του Πυροσβεστικού Σώματος με ότι αυτό συνεπάγεται στο έργο του την αποτελεσματικότητά του και την προσφορά του στην κοινωνία. Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει ανάγκη από μόνιμο προσωπικό, από επαγγελματίες Πυροσβέστες  και όχι από προσωπικό 5ετούς υποχρέωσης (συμβασιούχους).

ü  Άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με την πρόσληψη
4.000 μόνιμων Πυροσβεστών και  αύξηση της οργανικής δύναμης του Σώματος. Οι προσλήψεις να γίνονται δια μέσω των πανελληνίων εξετάσεων και μέχρι να εφαρμοσθεί αυτό, να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει υποχρεωτική πρόσληψη 500 Πυροσβεστών κάθε χρόνο.

ü  Αναδιοργάνωση – αναβάθμιση του Πυρ/κού Σώματος με πλήρη ενσωμάτωση της πρότασής μας, στην οποία προβλέπεται η αναμόρφωση της εκπαίδευσης του προσωπικού μας, η αναβάθμιση της υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής, η αύξηση των οργανικών θέσεων του πυροσβεστικού προσωπικού, η δημιουργία πεδίων ασκήσεων καθώς και η καθιέρωση ειδικοτήτων με παράλληλο διαχωρισμό Επιχειρησιακού και Διοικητικού Τομέα. Επίσης προβλέπεται ο άμεσος εκσυγχρονισμός - εκδημοκρατισμός του εσωτερικού κανονισμού υπηρεσίας και εναρμόνιση του με τις διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα σε θέματα όπως των αδειών του προσωπικού αλλά και του πειθαρχικού δικαίου που το διέπει.

ü  Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Ν.3013/2002 (περί Πολιτικής
Προστασίας), που πλήττουν και υποβαθμίζουν την επιχειρησιακή αρμοδιότητα του Πυρ/κού Σώματος. Καμία υποβάθμιση του Πυρ/κού Σώματος. Το Πυρ/κό Σώμα θα πρέπει να παραμείνει αυτόνομο και ενιαίο με σημείο αναφοράς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ü  Θεσμοθέτηση του δασικού επιδόματος και χορήγηση αυτού

ü  Άμεση επαναπροώθηση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για
την ενεργοποίηση των Ν.1568/85 & Ν.3144/2003 περί Υγιεινής και Ασφάλειας. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύει τη ζωή και την υγεία των Πυροσβεστών. Είναι πολύ μικρό το ποσό των 300,00 χιλιάδων ευρώ που απαιτείται  να διατεθεί μέσα σε μία πενταετία, με σκοπό την στοιχειώδη προστασία των Πυροσβεστών.

ü  Άμεση προώθηση στη Βουλή διάταξης νόμου,  για την αναγνώριση
του επαγγέλματός μας ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού.
  
ü  Σύσταση επιτροπής για την διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου (Π.Δ.
που θα αφορά τις μεταθέσεις Πυροσβεστών – Κανονισμός Μεταθέσεων) αφού προηγουμένως έχει διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο για την  Αναδιοργάνωση του Σώματος. Το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα από την ηγεσία του Σώματος δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Πυρ/κού Προσωπικού, διότι αφενός μεν εμπεριέχει διατάξεις αντισυνταγματικές, αντιφατικές και ασαφείς και αφετέρου δε, θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που  θα επιλύσει. Δυστυχώς για άλλη μία φορά δεν ελήφθη υπόψη το σχέδιο Π.Δ. που είχαμε καταθέσει τόσο στην πολιτική όσο και στην φυσική ηγεσία του Σώματος .

ü  Άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος 305/1992 περί
κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών, όπου θα διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η αντικειμενικότητα της υπηρεσιακής τους εξέλιξης.

ü  Άμεση προώθηση Προεδρικού Διατάγματος για την παροχή
διευκολύνσεων και αδειών για τους  γονείς εργαζόμενους στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπως αυτό προβλέπεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

ü  Να υπάρξει μέριμνα από το Υπουργείο για τη δημιουργία παιδικών
κατασκηνώσεων και για τα παιδιά των Πυροσβεστών, όπως άλλωστε αυτό προβλέπεται από το Νόμο 3511/2006.

Β. ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:

ü  Εφαρμογή πενθημέρου, τήρηση ωραρίου εργασίας (37,5 ωρών)
     Εβδομαδιαίως,  όχι 40ώρου και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την  υπερωριακή μας απασχόληση.
  
ü   Μη εφαρμογή  παράτυπων και πολλές φορές παράνομων επιφυλακών
και πρόσθετων υπηρεσιών, γιατί η καταπόνηση των Πυροσβεστών εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή τους, την υγεία τους και την πυρασφάλεια της χώρας (ειδικότερα κατά την αντιπυρική περίοδο).

Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ:

 Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Νόμου 3865/2010 «Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις» που επιβάλλουν  10 χρόνια επιπλέον υποχρεωτικής εργασίας στους Πυροσβέστες, αγνοώντας ότι αφενός μεν το επάγγελμα είναι επικίνδυνο και ανθυγιεινό και αφετέρου δε  δεν εργάζονται πενθήμερο αλλά υποχρεωτικά 6ήμερο.

ü  Διατήρηση των υπαρχόντων  ορίων ηλικίας και για τους Πυροσβέστες
που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015 λόγω της επικινδυνότητας και ανθυγιεινότητας τους επαγγέλματός μας.

ü  Επέκταση της μάχιμης 5ετίας αζημίως για όλο το πυρ/κό προσωπικό
προς συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου καθόσον είναι πραγματική και όχι πλασματική υπηρεσία (οι Πυροσβέστες εργάζονται 6 ημέρες την εβδομάδα).

ü  Διατήρηση της 25ετίας ως θεμελιώδες συνταξιοδοτικό δικαίωμα και
για τους Πυροσβέστες που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015.

ü  Καμία αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης. Ο νέος
υπολογισμός (του συνόλου του εργασιακού βίου) είναι ισοπεδωτικός για το ένστολο προσωπικό της χώρας λόγω του επιδοματικού μισθολογίου που τους έχουν επιβάλλει διαχρονικά οι Κυβερνήσεις.

ü  Ένταξη των γενικών επιδομάτων στις συντάξιμες αποδοχές, δίχως
αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης.

ü  Διατήρηση χωρίς συγχώνευση και ενοποίηση των  ταμείων μας
(επικουρικό και αρωγής). Η διαχείριση των περιουσιακών τους στοιχείων δεν μπορεί να γίνεται χωρίς την συναίνεση των ίδιων των ασφαλισμένων από τη στιγμή μάλιστα που τα ταμεία μας δεν διαθέτουν κοινωνικούς πόρους,  είναι ανταποδοτικά και οι εισφορές τους προέρχονται από κρατήσεις αποκλειστικά των Πυροσβεστών.

ü  Κατοχύρωση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της
ασφάλισής μας και να μη μετατραπεί από κοινωνική σε επαγγελματική με ευθύνη και προτροπή της πολιτείας.

ü  Άμεση οικονομική στήριξη των ταμείων (Μ.Τ.Π.Υ. – Τ.Π.Δ.Υ.)  γιατί τα
ελλείμματα που έχουν (2 δις ευρώ και πλέον) προέρχονται από τα οφειλόμενα της γενικής κυβέρνησης προς αυτά. Η άμεση επιστροφή των χρημάτων αυτών είναι επιβεβλημένη, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση η κατάρρευσή τους είναι δεδομένη.

ü  Να μην υπάρξει καμία νέα μείωση των επικουρικών ταμείων και του
εφάπαξ.

ü  Αναβάθμιση της υγειονομικής μας περίθαλψης και στήριξη του ΕΟΠΥΥ
στα ταμειακά προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η απειλή των γιατρών και φαρμακοποιών για άμεση καταγγελία των συμβάσεων (με ευθύνη της πολιτείας) είναι προ των πυλών με κίνδυνο οι Πυροσβέστες να μείνουν ακάλυπτοι από ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

ü  Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται άνευ πληρωμής.

ü  Τροποποίηση της παραγράφου 16 του άρθρου 15, Ν.3938/2011 για
υποχρεωτική και όχι προαιρετική ασφάλιση των Πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης στα Ταμεία επικουρικής ασφάλισης και Πρόνοιας, αφού καταργείται η δυνατότητα πλέον πρόσληψης μονίμων πυροσβεστών με ότι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα των Ταμείων αυτών.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:

Τα οικονομικά αντιλαϊκά μέτρα που επιβάλλονται και που συνεχίζουν να λαμβάνονται  μας πλήττουν κατάφορα, γιατί έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά διαχρονικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν και που κρατούσαν τις αποδοχές μας καθηλωμένες, με ένα απαράδεκτο επιδοματικό μισθολόγιο με μηδενικές ετήσιες αυξήσεις, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα να μετράμε μεγάλες χρηματικές απώλειες.
Εάν συμπεριληφθεί στις περαιτέρω περικοπές που μας επιβλήθηκαν πρόσφατα και η μη χορήγηση του δασικού επιδόματος που μας χορηγούνταν μέχρι το 2009 (1.500 ευρώ), ως ελάχιστη αμοιβή για την υπερεργασία μας κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, γίνεται αντιληπτό ότι οι απώλειες των αποδοχών μας κυμαίνονται σήμερα απο 5.000 έως 7.000 χιλ. ευρώ ετησίως. Η ανάγκη αποκατάστασης του χαμένου εισοδήματός μας, αποτελεί θέμα επιβίωσης για εμάς. Αυτό επιβάλλεται να γίνει:

ü  Με ένα νέο μισθολόγιο, σύμφωνα με την επεξεργασμένη και
ρεαλιστική πρόταση που έχουμε καταθέσει και κινείται στην λογική ενσωμάτωσης επιδομάτων στον Βασικό Μισθό όπως επίσης και αναβάθμισή του, ενώ αυξάνει τους συντελεστές (συντελεστής 1 στον βαθμό του Πυροσβέστη). Αδιαπραγμάτευτα για εμάς, η διατήρηση των μισθολογικών προαγωγών, η διατήρηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας όπως επίσης και η θέσπιση επιδόματος για την επικινδυνότητα και ανθυγιεινότητα της εργασίας  μας.

ü  Με επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

ü  Με την εφαρμογή πενθημέρου,  τήρηση του  ωραρίου  εργασίας   
(37,5 ωρών) εβδομαδιαίως (και όχι 40ώρου) και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση.

ü  Με πραγματική αμοιβή για την προσφερόμενη εργασία  κατά την
διάρκεια της νύχτας  σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία ( 1/150 του κάθε μισθολογικού κλιμακίου).

ü  Με τη θεσμοθέτηση επιδόματος παραμεθόριων και προβληματικών
περιοχών.

ü  Άπαξ αποζημίωση των πρόσθετων υπηρεσιών (ρεπό), τα οποία
δεν μπορούν να χορηγήσουν οι Υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Ε. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:
ü  Καθορισμός νέας κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια
ü  Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.