Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Χωρίς Ταχύτητα... (Του Εθελοντή Πυροσβέστη Ηλία Μπεμπεκίδη)


Χωρίς Ταχύτητα... (Του Εθελοντή Πυροσβέστη Ηλία Μπεμπεκίδη)
Φώτο 1: Magirus – Deutz Mercur 125A, κατασκευής 1957 και ένταξη στο Π.Σ το 1958. Μετά την απόσυρσή του, αγοράστηκε το 1994 από την τότε κοινότητα Ασπροβάλτας και από το 2011 ανήκει σε ιδιωτική συλλογή.


Χωρίς Ταχύτητα...

 / φωτογραφίες του Εθελ. Πυροσβέστη Ηλία Μπεμπεκίδη (Π.Κ Σταυρού)

Η λήξη της επιχειρησιακής ζωής των πυροσβεστικών οχημάτων του Π.Σ ακολουθείται από ένα διάστημα απόθεσης τους. Κατά τη διάρκεια αυτής της απόθεσης αφαιρούνται από τα οχήματα οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα διακριτικά τους και ότι άλλο κριθεί χρήσιμο η αναγκαίο, πριν δοθούν στον Οργανισμό Διαχείρισης Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ.)
Μια παλιά μπαλάντα λέει ότι οι παλιοί πολεμιστές δεν πεθαίνουν ποτέ, απλώς ξεθωριάζουν από το χρόνο και περνούν στις σελίδες της ιστορίας.. Πρόκειται για Πυροσβεστικά οχήματα από μια περασμένη εποχή με διαφορετική σιλουέτα και με μακρόχρονη υπηρεσία στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Στην αναφορά που ακολουθεί, παρουσιάζονται πρώην οχήματα του Π.Σ που παραχωρήθηκαν μετά την πολύχρονη σταδιοδρομία τους, σε Δήμους ή Κοινότητες και βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της χώρας μας. Κανένα από αυτά δεν είναι σε λειτουργική κατάσταση, ενώ κάποια από αυτά δέχτηκαν την «περιποίηση» ασυνείδητων βανδάλων. Πάντως και τα επτά οχήματα είναι καταδικασμένα να φθαρούν από τα αμείλικτα στοιχεία της φύσης. Παρ’ όλες τις φθορές που έχουν υποστεί, ευτυχώς κάποια απ αυτά διατηρούν ακόμη χαρακτηριστικά από τη νιότη τους.






Φώτο 2: Opel Blitz πρώην Π.Σ 573: Παραχωρήθηκε το 2007 στο Δήμο Παγγαίου. Αρχικά είχε εγκατασταθεί στη Νικήσιανη και σήμερα βρίσκεται στεγασμένο σε Δημοτικό χώρο στο χωριό Παλαιοχώρι του Ν. Καβάλας. Τέθηκε σε υπηρεσία με το Π.Σ το 1974.


Φώτο 3: Opel Blitz, ΑΗΕ 5048, πρώην Π.Σ 475, προμήθειας 1972. Από το 2001 ανήκει στο Δήμο Μύκης. Εγκαταστάθηκε σε Δημοτικό χώρο στη Σμίνθη του Ν. Ξάνθης και παραμένει σε θλιβερή κατάσταση αφού κυριολεκτικά αποψιλώθηκε.



Φώτο 4: Mercedes - Benz Unimog S 404, πρώην Π.Σ 502. Μπήκε σε υπηρεσία το 1972 (13 οχήματα συνολικά) και προέρχεται από τα οχήματα αυτού του τύπου που είχανε δοθεί στην Ιερά κοινότητα του Αγίου Όρους. Το 1991 αγοράστηκε από την τότε κοινότητα Ροδολίβους. Η υπερκατασκευή του σώζεται ακόμη.




Φώτο 5: International Harvester Loadstar 1700 – A, 30-1202. Βρίσκεται στα Λουτρά Ν. Απολλωνίας του Ν. Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το πρώην , Π.Σ 398 που αποτελεί την δεύτερη παρτίδα που παρέλαβε το Π.Σ το 1970. Το 1997 αγοράστηκε από την τότε Κοινότητα της Ν. Απολλωνίας.


Φώτο 6: International Cargostar CO 1710B, πρώην Π.Σ 678: Προέρχεται από προμήθεια του Π.Σ το 1978 και ήταν η τελευταία αγορά βενζινοκίνητων υδροφόρων οχημάτων που απέκτησε. Μετά την απόσυρσή του, παραχωρήθηκε (αδιευκρίνιστο πότε) στο τότε Δήμο Στρυμονικού από το Π.Σ και σήμερα παραμένει στο Στρυμονικό του Ν. Σερρών.

Φωτο 7: Magirus – Deutz Mercur 125ΑΚΗΥ 3044. Εντάχθηκε στο Π.Σ το 1958 και είναι ένα από 50 οχήματα που απέκτησε. Τελευταία πριν την απόσυρσή του υπηρετούσε στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους. Το 1991 αγοράστηκε από την τότε κοινότητα Ροδολίβους.


Σ.Σ. Ο Εθελοντής Πυροσβέστης Ηλίας Μπεμπεκίδης, είναι ο δεύτερος γιος του Πυρονόμου ε.α. Ευριπίδη Μπεμπεκίδη. Από μικρός αγάπησε τα Πυροσβεστικά οχήματα βλέποντας τον πατέρα του να οδηγάει και να χειρίζεται αυτά ως οδηγός Πυροσβεστικών οχημάτων. Είναι πρότυπο Εθελοντή Πυροσβέστη δίνοντας άλλο νόημα στον όρο, αφού η αγάπη του για το Πυροσβεστικό Σώμα, ξεπερνάει τις συνήθεις περιγραφές. Έχει προσφέρει ήδη σημαντικό έργο στην καταγραφή της ιστορίας του Πυροσβεστικού Σώματος και συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον και πάθος. Το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σταυρού, έχει την τιμή, την χαρά και την υπερηφάνεια να τον έχει ενσωματώσει στην ομάδα των Πυροσβεστών του.-